Monday, September 9, 2013

Dua YDP kekal, dua berubah dalam pemilihan

Mesyuarat Agung PAS empat kawasan di Pahang pada Sabtu dan Ahad menyaksikan dua Yang Dipertua (YDP) Kawasan kekal iaitu Temerloh dan Bera manakala PAS Kawasan Rompin dan Maran mendapat YDP yang baru.

Di Temerloh tiga jawatan tertinggi dipertandingkan dengan YDP selama dua penggal Md. Jusoh Darus, mengalahkan bekas YDP Abdul Rahim Abdul Latif.

Dalam mesyuarat yang dirasmikan oleh Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang Ustaz Idris Ahmad itu, menyaksikan jawatan TYDP pula dimenangi Hassanuddin Salim mengalahkan Syed Hamid Syed Mohamad.

Ahli Dewan Undangan Negeri Kuala Semantan Syed Hamid, merupakan NYDP Kawasan pada sesi lalu. Sementara bagi Naib yang baru dimenangi Hassan Omar, mengalahkan Abdul Majid Hasan.

Mesyuarat berlangsung di Darul Amin, Sungai Gau
Di Bera, penyandang Sulaiman Mohamad dan Musaniff Abdul Rahman masing-masing kekal bagi jawatan YDP dan TYDP tanpa bertanding. Manakala Abdul Hasim Ahmad dipilih selepas mengalahkan Idris Singah.

Mesyuarat dirasmikan oleh Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena di Darul Ikhwan, Mengkarak.

Di Rompin TYDP sesi lalu Mazlan Mohamad Yasin mengalahkan penyandang Shukri Ahmad bagi jawatan YDP. TYDP pula dimenangi muka baru iaitu Wan Khalid manakala Hanafiah kekal sebagai NYDP.

Mesyuarat dirasmikan oleh Ahli Majlis Syura Ulamak Ustaz Zaharudin Abdul Rahman dan berlangsung di Markas PAS Keratong 10.

Di Maran, TYDP sebelum ini Hasnan Haron mengalahkan Ustaz Ramli Abdul Rahman bagi mengisi jawatan YDP yang dikosongkan oleh Tuan Guru Mohd Baqi Othman. Bagaimanapun Ramli dipilih sebagai TYDP. Manakala Ustaz Khairul Azmi Ismail Al-Hafiz dipilih sebagai NYDP.

Mesyuarat dijalankan di Dewan Felda Jengka 4, dirasmikan Mahfuz Omar.

Sehingga kini, lima PAS Kawasan di Pahang telah bermesyuarat termasuk Lipis pada minggu lalu. Semua kawasan dijangka selesai bermesyuarat penghujung bulan ini.

CAPTION
Ustaz Zaharudin menyampaikan ucapan perasmian Mesyuarat Agung Tahunan PAS Kawasan Rompin

No comments:

Post a Comment