Wednesday, August 29, 2012

Cittt! Madeyy memang muda lupa...

Dari blog
ANAK SUNGAI DERHAKA


Itulah.. bila dinasihatkan oleh DS Anwar Ibrahim supaya duduk rumah diam-diam sambil jaga cucu, petang-petang pergi ke Masjid.. Mahathir tak mahu dengar, dia nak bercakap juga, hasilnya jadi macam nilah...

Sinar Harian hari ini melaporkan Tun Dr Mahathir Mohamad berkata beliau tidak pernah menolak pelaksanaan hukum hudud sepertimana yang terkandung dalam Islam, sebaliknya menolak hukum hudud yang akan dilaksanakan oleh Pas..

Oooo... dia tak pernah tolak Hudud rupanya.. aku kata dia nyanyuk nanti ada pulak pencacai UMNO yang marah..

Dulu bila dia tolak perlaksanaan hukum Hudud tak pulak dia nyatakan hukum Hudud PAS yang ditolaknya itu.. tapi bila pulak PAS gubal hukum Hudud?

Mahathir pada 3 Mac 1994 di Pusat Bahasa Arab, Nilam Puri, Kelantan, mempersoalkan Apakah hukum hudud mesti dilaksanakan juga walau apa pun keadaan sehingga mendatangkan mudarat kepada orang Islam. Apakah dalam keadaan Islam sudah lemah, hukum2 yang boleh melemahkan lagi orang Islam mesti dilaksanakan?

Pada 3 Mac 1994 juga di tempat yang sama.. Mahathir berkata Hudud tidak boleh dilaksanakan kerana sukar mendapat saksi yang tidak fasik.

(Sebenarnya jika diteliti sepanjang kenyataannya, pelbagai lagi cercaan Dr Mahathir terhadap hukum Allah, Nabi dan ulamak).

Hmmm.. Nampaknya pemimpin Agong parti Syaitan ini cuba nak buat U Turn pula pasal isu hudud.. mungkin dia terlupa kita sekaran bukannya hidup pada tahun 60 atau 70an.. orang yang tak ada capaian internet bolehlah dia perbodohkan...

Tapiiii... yang aku hairannya ada juga yang tahu gunakan internet, tapi masih tak tahu nak bezakan mana yang benar dan mana yang bohong... awatlah bengong sangat depa tu??

No comments:

Post a Comment