Thursday, December 1, 2016

Kem Anak Soleh " Rest For Caliph Camp 2.0" sempena cuti sekolah


TEMERLOH: - Musim cuti persekolahan kali ini telah dimanfaatkan oleh seramai 62 orang dikalangan kanak-kanak dan remaja dengan mengikuti Kem Anak Soleh " Rest For Caliph Camp 2.0" di Kompleks Pendidikan Al-Istiqamah, Kampung Padang Lalang, Temerloh baru- baru ini.

Program yang berlangsung selama dua hari satu malam pada 26 dan 27 November itu telah disertai oleh peserta berumur seawal 7 tahun hingga 16 tahun.

Sepanjang kem tersebut, peserta didedahkan dengan pengisian hafazan al-quran menggunakan kaedah al-bahgdadi, slot bahasa cina dan bahasa arab, juga modul-modul menarik dan bermanfaat. Kem ini juga turut diisi dengan ceramah motivasi, sukan sunnah iaitu aktiviti berkuda dan memanah juga riadah dan latihan dalam kumpulan.

Program ini merupakan anjuran Kompleks Pendidikan Al-Istiqamah, Kampung Padang Lalang Temerloh. Kem ini merupakan siri kedua diadakan selepas kejayaan kem ini pada awal tahun ini dan akan diteruskan untuk masa akan datang.

Alhamdulillah, program ini mendapat sambutan yang amat menggalakkan daripada ibu bapa sekitar kawasan ini apabila mereka begitu komited menghantar anak masing-masing menyertai kem tersebut.

Merujuk kepada maklum balas yang diterima daripada para penjaga yang menghantar anak-anak mereka ke program ini, besar hasrat mereka supaya program-program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang.

Program berakhir dengan sesi bergambar antara peserta dan juga barisan urusetia yang terlibat menjayakan program.

Laporan: USTAZ ZARIMI AL-HAFIZ

No comments:

Post a Comment